Sunday, January 30, 2011

Bachelor of Accountancy

   1st day, memang lain drp yang lain coz kena tunggu bas pagi2...dah tak sama macam zaman diploma dulu...kali ni kena kerja lebih keras lagi...kuatkan mental & fizikal untuk tempuh semua ni...aku kena kuat untuk habiskan degree ni...itulah harapan aku & ibu bapa aku...

   Actually, course ni bukan pilihan aku since diploma lagi...ni sume pilihan ayah aku coz ayah aku cakap perempuan xde life kalau ambil electrical...1day, tup2 ayah aku dah bayarkan yuran n dah settlekan semuanya...of course aku tak tau ape2...ayah, kenapalah buat diri akak macam ni..kalaulah akak tak boleh bawak course ni..hmm...aku tetap kuatkan semangat..aku dapat sambung degree..alhamdulillah...

   Keluar je result sambung degree, ayah aku yang sangat excited time tu..tau je aku dapat sambung kat segamat, esok je terus dah bayarkan yuran..aku memang tak tau pe2...ayah2...aku tau die nak tengok aku berjaya...aku kuatkan semangat lagi nak sambung degree..bukan senang...

   Setaip hari boleh dikatakan ade presentation & kuiz...aku kena kuat!!! tak kiralah susah macam mana sekalipun coz aku asyik terkenangkan pengorbanan ayah & mak aku...aku kena buat n settlekan satu persatu...consistent...

   1day, masa nak balik rumah, lecturer aku nak tumpangkan...dalam perjalanan, die asyik b'cerita n banyak sangat nasihat yang diberikan kat aku...aku ceritakn semuanya...daripada aku sekolah teknik sampailah aku dapat sambung degree ni...tergelak2 die :)...she said: atleast, pe yang u buat ada restu daripada parents u...nanti bila u da habis degree n dah cukup knowledge pasal accounting ni, buka firm...aku lebih minat taxation daripada audit...so, buka firm sendiri, n u da de knowledge pasal electrical..kalau u nak improvekan lagi knowledge, pergi kursus....kalau u da complete dengan semua tu, u dah tak payah risau...u taw pe pekerja u wat...salah, u boleh betulkan...electrical...itulah bende yang ayah aku tak kasi ambik suatu masa dahulu...thanks puan norfizah...die sangat baik...

so, aku kena kuat untuk teruskan semua ini...aku boleh...doakan aku ea kawan2 :)

No comments:

Post a Comment